Publicaties

Perscontact:

Isha van Egmond, isha@mediatic.eu, 0659838270

Bekende kranten en magazines

waarin wij staan:

 

Parool Artikel:

Advertentie:

Artikel:

De zorg voor een gezin combineren met een baan, een sociaal leven en sport, dat kan nogal een uitdaging zijn. Die stapel was die moet worden opgevouwen wordt alsmaar groter, dat muurtje is nog steeds niet geverfd en de tuin of balkon moet hoognodig onder handen worden genomen met het oog
op het komende voorjaar. Voor veel mensen is dit wellicht een herkenbare situatie. Soms lukt het niet om alles wat moet gebeuren zelf voor elkaar te krijgen. Beep for Help kan hierbij een verschil maken: bij deze nieuwe organisatie kan men terecht voor uiteenlopende soorten hulp in en rond huis. Van alle soorten schoonmaakklussen tot het uitlaten van de hond, en van het ophangen van een lamp tot het wegbrengen van oud papier en glas. Alles tegen een zeer schappelijk tarief. De hulpvrager bepaalt altijd zelf het moment waarop de klus moet worden uitgevoerd en voor hoe lang. En als er haast bij is kan er zelfs al binnen 60 minuten een helper aanwezig zijn.

Om de helpers en hulpvragers met elkaar in contact te brengen, heeft Beep for Help een zeer gebruiksvriendelijke app ontwikkeld. Hiermee kan in een paar klikken een hulpvraag worden ingediend. Ook de betaling loopt via de app, op zeer korte termijn wordt de mogelijkheid van betalen via Ideal
toegevoegd. Er is een duidelijk overzicht van de kosten en de uitgevoerde werkzaamheden. Door het inzetten van de app kunnen de kosten laag worden gehouden en is er geen sprake van een wachtlijst.

Per aanvraag geldt een starttarief van €3,60 en daarna bedraagt de prijs €0,36 per minuut. Er is geen minimum duur voor een klus. Ter indicatie: een half uur hulp kost €14,40, een uur €25,20. Belangrijk is dat de hulpaanvrager altijd volledig zelf de regie houdt: de helper komt op een tijdstip dat door de
aanvrager wordt gekozen. En voor de duur die de aanvrager wenst, zeven dagen per week. Hulp kan eenmalig zijn maar als het goed bevalt kan er desgewenst op terugkerende basis ondersteuning worden geboden.
Het is mogelijk om een hulpaanvraag voor een ander te doen, bijvoorbeeld voor ouders, opa of oma of andere dierbare. Ook een origineel cadeau-idee!

Veel Amsterdammers staan hun bejaarde ouders bij als mantelzorger, naast de zorg die ze voor hun eigen gezin hebben. Hoewel ze deze ondersteuning graag bieden, ervaren mantelzorgers hierdoor vaak grote druk. Beep for Help hoopt deze groep daarom te kunnen ontlasten door het aanbieden van hulp
bij allerlei praktische (huishoudelijke) taken. En niet alleen bij hén thuis, ook bij de ouders of naasten thuis kan Beep ondersteunen.

Op die manier hoopt het bedrijf ook nog eens bijdrage te kunnen leveren aan het ontzien van de thuiszorg. Een aanzienlijk deel van de werkzaamheden van thuiszorgmedewerkers bij ouderen betreft namelijk klussen waarvoor geen medische achtergrond vereist is, zoals schoonmaken en de was doen
etc. Als de helpers van Beep for Help deze taken kunnen overnemen, ontstaat er hopelijk wat ruimte bij de reguliere thuiszorg waardoor zij zich kunnen focussen op de andere, vooral medische zorgaanvragen.
Omdat de werkzaamheden worden uitbesteed, blijft er voor de mantelzorger en zijn/haar ouders meer tijd over om iets gezelligs samen te doen. Ouderen hoeven zich niet bezwaard te voelen om hun kinderen om hulp te vragen en kunnen langer hun zelfstandigheid behouden.

Betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid zijn belangrijk voor Beep for Help. Voordat helpers worden ingezet dienen ze een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen. Tevens krijgen ze vooraf een training zodat ze precies weten wat er van ze verwacht wordt. In de app staat bij de helper een korte omschrijving en een foto, zodat de hulpaanvrager de medewerker herkent als hij/zij voor de deur staat. Na een positieve ervaring met een helper kan deze persoon desgewenst voor een volgende klus worden
teruggevraagd. Zodat niet steeds opnieuw kennis hoeft te worden gemaakt.
Om zoveel mogelijk mensen de kans op hulp te bieden, streeft Beep for Help laagdrempeligheid na. Het gebruik van digitale middelen zoals een app is niet voor iedereen even gemakkelijk of vanzelfsprekend.
Daarom kunnen hulpaanvragen ook telefonisch worden ingediend en kan de betaling op factuur plaatsvinden. Sowieso beschikt de organisatie, tegen de algemene trend in, over een goed bemande telefonische klantenservice.
Beep for Help is begonnen in Amsterdam-Zuid en heeft haar werkgebied inmiddels al uitgebreid naar heel Amsterdam, Diemen, Duivendrecht en Amstelveen. De wens is om uiteindelijk in meerdere steden en hopelijk zelfs in heel Nederland hulp te kunnen bieden. Om het leven van zoveel mogelijk mensen, jong of oud, wat te vergemakkelijken.