Veelgestelde vragen door hulpaanvragers

Heb je een vraag over Beep for Help? Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Word je vraag niet beantwoord? Neem dan gerust telefonisch of per mail contact met ons op.

Vragen over uw veiligheid

Wat wordt er bedoeld met veiligheid?

Al onze helpers worden vooraf gescreend.  Zij zijn verplicht een VOG (verklaring omtrent goed gedrag) aan te vragen voor dat ze daadwerkelijk aan de slag kunnen. Als de VOG is goedgekeurd geven wij akkoord en kan de helper beginnen aan zijn/haar training. Pas als de Training met succes is afgerond kan de helper officieel beginnen.

Is het veilig om online geld af te laten schrijven?

Ja! alle afschrijvingen worden geregeld door Mollie payments, dit bedrijf is gespecialiseerd in alles omtrent betalingen dus u hoeft zich geen zorgen te maken. Als je een hulpaanvraag hebt gedaan wordt het verschuldigde bedrag na afloop van uw creditcard afgeschreven door Mollie payments, ook zal je de factuur ontvangen van deze partij.

Ik wil een klacht indienen, hoe doe ik dit?

Wat vervelend om te horen dat je een onprettige ervaring hebt gehad, in dit soort situaties kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 020 – 224 60 05 of ons mailen op klantcontact@beepforhelp.nl Wij zullen ons uiterste best doen om tot een passende oplossing te komen en er voor te zorgen dat zo een situatie niet nogmaals voorkomt.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij nemen de privacy van onze helpers en hulpaanvragers zeer serieus. Daarom vragen wij alleen de meest belangrijke informatie op om ervoor te zorgen dat helpers veilig kunnen werken en beepers veilig geholpen kunnen worden.

Vragen over uw account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Je kan eenvoudig via de Beep for Help app een account aanmaken. Dit doe je door de app uit de App Store of Google Play Store te downloaden en je gegevens in te vullen.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

Je gebruikersnaam is je e-mailadres. Het e-mailadres dat je gebruikt is uniek en is maar éénmalig te gebruiken om een account aan te maken.

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat nu?

Indien je al een account hebt maar het wachtwoord bent vergeten, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Dit zorgt ervoor dat je een mail ontvangt waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen waarna je weer gebruik kunt maken van je account.

Kan je om een andere reden niet inloggen op je account? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Kan ik mij aanmelden zonder een account?

Nee, helaas is het niet mogelijk om als beeper of helper gebruik te maken van Beep for Help zonder een account. Wil je toch graag gebruikmaken van Beep for Help? Download dan de app via de App Store of Google Play Store.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Ja dat kan! Navigeer in de app naar uw profiel.

Vragen over betalingen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt gemakkelijk betalen door je creditcard gegevens te koppelen in de app. Ook is het mogelijk om de betaling via iDeal te voldoen.

Zijn er ook andere betalingsmogelijkheden?

Op dit moment kan je betalen met iDeal en Creditcard. Dit zijn de twee meest gebruikte betaalmethodes in Nederland.

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Als hulpaanvrager betaal je voor de hulp die je ontvangt. Deze kosten worden binnen één werkdag van uw creditcard afgeschreven. Of deze kan je betalen met iDeal.

Wat kost het om hulp aan te vragen?

De prijs voor een hulpaanvraag bestaat uit een vast tarief van €3,60 per aanvraag en een flexibel tarief van €0,36 per minuut. Voor een half uur hulp betaal je dus €14,40 en voor een uur €25,20.

Ben je als beeper tevreden over je helper? Dan is het ook mogelijk om een fooitje achter te laten via de app.

Ik heb een probleem met een betaling, wat nu?

Is je factuur onjuist, een bedrag dubbel van je rekening afgeschreven of heb je een ander probleem met een betaling of een factuur? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Vragen over de app

Hoe download ik de app?

De Beep for Help-app kun je gratis downloaden via de App Store of Google Play Store, voor alle apparaten die iOS of Android ondersteunen.

Kan ik ook via de website aanvragen doen?

Aanvragen kun je op dit moment enkel via de Beep for Help app indienen. Heb je moeite met het downloaden of installeren van de app? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder of denken met je mee over een alternatieve oplossing. 

 

Kan ik ook hulp aanvragen voor een ander?

Jazeker, dit kun je doen door een account aan te maken voor de persoon die hulp nodig heeft. Je vult in dit geval de gegevens namens de hulpbehoevende in. Ook is het mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te staan, lekker makkelijk!

Heb je nog geen account? Download dan de app via de App Store of de Google Play Store en maak snel en gemakkelijk een account aan.

Waar kan ik mijn aanvragen vinden?

Je kan je hulpvragen vinden in het dashboard. Onder ‘Ingediend’ kun je alle hulpvragen vinden die afgehandeld zijn. Onder ‘In behandeling’ kun je alle hulpvragen vinden waar een helper je nog bij kan helpen.

Vragen over een beoordeling

Wat kan ik met een beoordeling?

Hulpaanvragers en helpers kunnen elkaar beoordelen met sterren. Hoe meer sterren u uitdeelt, hoe tevredener je bent.

Waar kan ik een beoordeling achterlaten?

Onder het kopje ‘huishoudelijke hulp’ kunt je aan het einde van een vervulde taak de helper of beeper een beoordeling geven aan de hand van sterren.

Ik heb onterecht een slechte beoordeling gekregen. En nu?

Heb je een onterechte beoordeling ontvangen? Je kunt contact met ons opnemen via klantcontact@beepforhelp.nl zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Kan ik helpers ook als favoriet opslaan?

Ja dat kan! Bij het profiel van een helper kun je gemakkelijk een helper als favoriet aanmerken. Zo kun je je favoriete helper(s) snel terugvinden als je opnieuw hulp aanvraagt.

Overige vragen

Waar is Beep for Help momenteel actief?

Wij zijn op dit moment actief in Amsterdam, Amstelveen, Duivendrecht & Diemen. Staat je postcode er nog niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, wij zullen ons best doen om je toch van dienst te zijn!

Hoelang duurt het registratieproces?

Enkele minuten. Je kan in de app eenvoudig een account aanmaken en je creditcard koppelen. Direct na het registreren van uw gegevens kunt u al een hulpaanvraag indienen!

Houden jullie je aan de wet en regelgeving?

Ja, uiteraard! De Nederlandse wetgeving gaat ervan uit dat hulpvragen worden verstaan onder huishoudelijke werkzaamheden. Deze mogen alleen verricht worden onder een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan huis. De Arbeidscontract hulp aan huis en Overeenkomst zzp’er hulpvragende gelden voor een duur van één hulpvraag. Na het accepteren van de algemene voorwaarden ga je akkoord met het automatisch ondertekenen van deze contracten.

Wat zijn de algemene voorwaarden en het privacybeleid?

Je kunt de algemene voorwaarden hier terug vinden. En hier kan je het privacybeleid vinden.

Download de app nu gratis!

Heb je snel hulp nodig voor kleine of grote huishoudelijke klusjes? Of wil je hulp verlenen zonder administratieve en financiële lasten? De Beep for Help-app is gemakkelijk te installeren via de App Store en Google Play Store. Vul je gegevens in et voilà: je wordt gematcht met een passende hulpverlener of hulpbehoevende.

Illustratie van vrouw op een fiets (Blauw) - Beep For Help

Staat het antwoord er niet tussen? Neem contact op!

Is je vraag nog steeds niet beantwoord? Neem gerust telefonisch of per mail contact met ons op.