Veelgestelde vragen door Helpers

Heeft u een vraag over Beep for Help? Wij hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan gerust telefonisch of per mail contact met ons op.

Vragen over uw account

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt eenvoudig via de Beep for Help app een account aanmaken. Dit doet u door de app uit de App Store of Google Play Store te downloaden en uw gegevens in te vullen.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het e-mailadres dat u gebruikt is uniek en is maar éénmalig te gebruiken om een account aan te maken.

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat nu?

Indien u al een account heeft maar het wachtwoord bent vergeten, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina, dit zorgt ervoor dat u een mail ontvangt waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen waarna u weer gebruik kunt maken van uw account. Kunt u om een andere reden niet inloggen op uw account? Neem dat gerust contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Ja dat kan! Navigeer in de app naar uw profiel.

Kan ik mij aanmelden zonder een account?

Nee, helaas is het niet mogelijk om als beeper of helper gebruik te maken van Beep for Help zonder een account. Wilt u toch graag gebruikmaken van Beep for Help? Download dan de app via de App Store of Google Play Store.

Vragen over uw betaling

Jullie beloven eerlijke betaling. Wat houdt dat in?

Als helper wordt u extra beloond wanneer u online bent en hulp aanbiedt. Bent u online en heeft u taken staan voor die dag, dan kunt u €20,- per uur ontvangen.

Wanneer word ik uitbetaald?

Helpers worden wekelijks uitbetaald. Omdat wij samenwerken met Mollie Payments, ontvangt u salaris via hen.

Wat als er geen aanvragen zijn?

Helpers worden enkel voor het uitvoeren van een aanvraag betaald, de beschikbaarheid an sich wordt niet vergoed.

Ik heb een probleem met een betaling/factuur, wat nu?

Een onjuiste factuur, dubbele afschrijving van uw rekening of een ander probleem met een betaling/factuur? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Aanmeldingsprocedure

Kan ik mij aanmelden als helper als ik niet in Amsterdam woon?

Een van onze beloftes is dat wij altijd binnen 60 minuten op locatie kunnen zijn, indien gewenst door de hulpaanvrager. Vooralsnog kunt u zich dus niet aanmelden als Helper als u niet in Amsterdam woont, simpelweg omdat wij deze service dan niet kunnen waarborgen.

Waarom moet ik een VOG-verklaring aanleveren?

Om risico’s te voorkomen vragen wij helpers om een VOG-verklaring aan te leveren. Zo zorgen we ervoor dat er op een veilige manier hulp geboden wordt.

Is er een minimale leeftijd om helper te worden?

Ja. U kunt zich vanaf 18 jaar aanmelden als helper.

Moet ik mijzelf verzekeren?

Ja. Om veiligheid te waarborgen vragen wij helpers om zich WA te verzekeren. Op de trainingsdagen geven we u voldoende informatie en advies over WA-verzekeringen. Met dit advies kunt u bepalen welke verzekeraar het beste bij u past. Heeft u een vraag over ziektekostenverzekeringen, dan verwijzen we u graag door naar een dienst die hier inhoudelijk meer informatie over heeft.

Worden er ook trainingen gegeven?

Ja. Wij plannen trainingsdagen in voor onze nieuwe helpers. Na het succesvol afronden van deze trainingen ontvangt u een certificaat. Daarmee bent u klaar om als helper aan de slag te gaan. In de trainingen leert u hoe u nog beter te werk kunt gaan. Daarnaast krijgt u de juiste informatie over bijvoorbeeld verzekeringen.

Ik zie dat een rijbewijs verplicht is, maar ik heb geen auto. Wat nu?

Dat is geen probleem. Omdat u als helper gematcht wordt met een beeper uit de buurt, kunt u gerust op de fiets binnen 60 minuten ter plekke zijn.

Vragen over de app

Hoe kan ik mijzelf op actief of inactief zetten?

In de app kunt u zichzelf gemakkelijk op actief (online) of inactief (offline) zetten. Mocht u op een vooraf bepaald tijdstip offline willen gaan, dan kunt u dit gemakkelijk aangeven via de instellingen in de app.

Zijn er kosten verbonden aan de app?

De app is gratis te downloaden via de App Store of Google Play Store, er zijn geen kosten aan verbonden.

Waar kan ik vinden hoe lang ik bezig ben?

U kunt in de app onder het kopje ‘huishoudelijke hulp’ vinden hoe lang u krijgt voor een taak. Is deze gestart, dan loopt de tijd af. U krijgt in hetzelfde scherm te zien hoe lang u nog heeft om de taak af te handelen.

Vragen over een beoordeling

Waar kan ik een beoordeling achterlaten?

Onder het kopje ‘huishoudelijke hulp’ kunt u aan het einde van een vervulde taak de helper of beeper een beoordeling geven aan de hand van sterren.

Wat kan ik met een beoordeling?

Beepers en helpers kunnen elkaar beoordelen met sterren. Hoe meer sterren u uitdeelt, hoe tevredener u bent.

Ik heb onterecht een slechte beoordeling gekregen. En nu?

Heeft u een onterechte beoordeling ontvangen? U kunt contact met ons opnemen zodat we samen tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Kan ik ook een bericht bij een beoordeling achterlaten?

Ja dat is mogelijk! Alle berichtjes zijn alleen te lezen door de actieve gebruiker.

Wie kan ik een beoordeling geven?

Beepers kunnen helpers beoordelen. En helpers kunnen beepers beoordelen. Allemaal gewoon via de app.

Overige vragen

Waar is Beep for Help momenteel actief?

Wij zijn op dit moment actief in Amsterdam, in de volgende postcodegebieden: 1011, 1012, 1016 – 1018, 1053, 1054, 1056 – 1059, 1062, 1066 en 1071 – 1083, 1091. Staat uw postcode er nog niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, wij zullen ons best doen om u toch van dienst te zijn!

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij nemen de privacy van onze helpers en beepers zeer serieus. Daarom vragen wij alleen de meest relevante informatie, om ervoor te zorgen dat helpers veilig kunnen werken en beepers veilig geholpen kunnen worden.

Wat zijn de algemene voorwaarden en het privacybeleid?

U kunt de algemene voorwaarden hier terug vinden. En hier kunt u het privacybeleid vinden.

Houden jullie je aan de wet en regelgeving?

Ja, uiteraard! De Nederlandse wetgeving gaat ervan uit dat hulpvragen worden verstaan onder huishoudelijke werkzaamheden. Deze mogen alleen verricht worden onder een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan huis. De Arbeidscontract hulp aan huis en Overeenkomst zzp’er hulpvragende gelden voor een duur van 1 hulpvraag. Na het accepteren van de algemene voorwaarden gaat u akkoord met het automatisch ondertekenen van deze contracten.

Download de app nu gratis!

Heeft u snel hulp nodig voor kleine of grote huishoudelijke klusjes? Of wilt u hulp verlenen zonder administratieve en financiële lasten? De Beep for Help-app is gemakkelijk te installeren via de App Store en Google Play Store. Vul uw gegevens in et voilà: u wordt gematcht met een passende hulpverlener of hulpbehoevende.

Staat het antwoord er niet tussen? Neem contact op!

Is uw vraag nog steeds niet beantwoord? Neem gerust telefonisch of per mail contact met ons op.