Veelgestelde vragen door Helpers

Wij hebben de meest gestelde vragen door helpers voor je op een rijtje gezet. Word je vraag niet beantwoord? Neem dan gerust telefonisch of per mail contact met ons op.

Vragen over je account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Je kunt eenvoudig via de Beep for Help app een account aanmaken. Dit doe je  door de app uit de App Store of Google Play Store te downloaden en je gegevens in te vullen.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

Je gebruikersnaam is je e-mailadres. Het e-mailadres dat je gebruikt is uniek en is maar éénmalig te gebruiken om een account aan te maken.

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat nu?

Indien je al een account hebt maar het wachtwoord bent vergeten, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Dit zorgt ervoor dat je een mail ontvangt waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Daarna kun je weer gebruik maken van je account. Kun je om een andere reden niet inloggen op het account? Neem dat gerust contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Ja dat kan! Navigeer in de app naar je profiel.

Kan ik mij aanmelden zonder een account?

Nee, helaas is het niet mogelijk om als hulpvrager of helper gebruik te maken van Beep for Help zonder een account. Wil je toch graag gebruikmaken van Beep for Help? Download dan de app via de App Store of Google Play Store.

Vragen over je betalingen

Jullie beloven eerlijke betaling. Wat houdt dat in?

Als helper word je goed beloond als je online bent en klussen accepteert. Heb je een klus geaccepteerd en uitgevoerd dan kun je 15 EUR per uur verdienen.

Wanneer word ik uitbetaald?

Helpers worden wekelijks uitbetaald. Omdat wij samenwerken met Mollie Payments, ontvang je salaris via hen.

Wat als er geen aanvragen zijn?

Helpers worden alleen voor het uitvoeren van een aanvraag betaald, de beschikbaarheid an sich wordt niet vergoed.

Ik heb een probleem met een betaling/factuur, wat nu?

Een onjuiste factuur, dubbele afschrijving van je rekening of een ander probleem met een betaling/factuur? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Aanmeldingsprocedure

Kan ik mij aanmelden als helper als ik niet in Amsterdam woon?

Een van onze beloftes is dat wij altijd binnen 60 minuten op locatie kunnen zijn, als dat gewenst is door de hulpaanvrager. Vooralsnog kun je je dus niet aanmelden als Helper als je niet in Amsterdam woont, simpelweg omdat wij deze service dan niet kunnen waarborgen.

Waarom moet ik een VOG-verklaring aanleveren?

Om risico’s te voorkomen vragen wij helpers om een VOG-verklaring aan te leveren. Zo zorgen we ervoor dat er op een veilige manier hulp geboden wordt.

Is er een minimale leeftijd om helper te worden?

Ja. Je kunt je vanaf 18 jaar aanmelden als helper.

Moet ik mijzelf verzekeren?

Ja. Om veiligheid te waarborgen vragen wij helpers om zich WA te verzekeren. Op de trainingsdagen geven we je voldoende informatie en advies over WA-verzekeringen. Met dit advies kun je bepalen welke verzekeraar het beste bij je past. Heb je een vraag over ziektekostenverzekeringen, dan verwijzen we je graag door naar een dienst die hier inhoudelijk meer informatie over heeft.

Worden er ook trainingen gegeven?

Ja. Wij plannen trainingsdagen in voor onze nieuwe helpers. Na het succesvol afronden van deze trainingen ontvang je een certificaat. Daarmee ben je klaar om als helper aan de slag te gaan. In de trainingen leer je hoe je nog beter te werk kunt gaan. Daarnaast krijg je de juiste informatie over bijvoorbeeld verzekeringen.

Ik zie dat een rijbewijs verplicht is, maar ik heb geen auto. Wat nu?

Dat is geen probleem. Omdat je als helper gematcht wordt met een hulpaanvrager uit de buurt, kun je gerust op de fiets binnen 60 minuten ter plekke zijn.

Vragen over de app

Hoe kan ik mijzelf op actief of inactief zetten?

In de app kun je jezelf gemakkelijk op actief (online) of inactief (offline) zetten. Mocht je op een vooraf bepaald tijdstip offline willen gaan, dan kun je dit gemakkelijk aangeven via de instellingen in de app.

Zijn er kosten verbonden aan de app?

De app is gratis te downloaden via de App Store of Google Play Store, er zijn geen kosten aan verbonden.

Waar kan ik vinden hoe lang ik bezig ben?

Je kunt in de app onder het kopje ‘huishoudelijke hulp’ vinden hoe lang je krijgt voor een hulpaanvraag. Is deze gestart, dan loopt de tijd af. Je ziet in hetzelfde scherm hoe lang je nog hebt om de klus af te handelen.

Vragen over een beoordeling

Waar kan ik een beoordeling achterlaten?

Onder het kopje ‘huishoudelijke hulp’ kun je aan het einde van een vervulde taak de helper of hulpaanvrager een beoordeling geven aan de hand van sterren.

Wat kan ik met een beoordeling?

Hulpaanvragers en helpers kunnen elkaar beoordelen met sterren. Hoe meer sterren je uitdeelt, hoe tevredener je bent.

Ik heb onterecht een slechte beoordeling gekregen. En nu?

Heb je een onterechte beoordeling ontvangen? Je kunt contact met ons opnemen zodat we samen tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Kan ik ook een bericht bij een beoordeling achterlaten?

Ja dat is mogelijk! Alle berichtjes zijn alleen te lezen door de actieve gebruiker.

Wie kan ik een beoordeling geven?

Hulpaanvragers kunnen helpers beoordelen. En helpers kunnen hulpaanvragers beoordelen. Allemaal gewoon via de app.

Overige vragen

Waar is Beep for Help momenteel actief?

Wij zijn op dit moment actief in heel Amsterdam, Amstelveen, Duivendrecht en Diemen. Vul hier je postcode in en zie meteen of wij bij jou in de buurt actief zijn. Staat je postcode er niet bij? Meld je aan voor de nieuwsbrief, dan houden we je op de hoogte van nieuwtjes en uitbreidingen van het servicegebied.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij nemen de privacy van onze helpers en hulpaanvragers zeer serieus. Daarom vragen wij alleen de meest relevante informatie, om ervoor te zorgen dat helpers veilig kunnen werken en hulpaanvragers veilig geholpen kunnen worden.

Wat zijn de algemene voorwaarden en het privacybeleid?

Je kunt de algemene voorwaarden hier terug vinden. En hier kun je het privacybeleid vinden.

Houden jullie je aan de wet en regelgeving?

Ja, uiteraard! De Nederlandse wetgeving gaat ervan uit dat hulpvragen worden verstaan onder huishoudelijke werkzaamheden. Deze mogen alleen verricht worden onder een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan huis. De Arbeidscontract hulp aan huis en Overeenkomst zzp’er hulpvragende gelden voor een duur van 1 hulpvraag. Na het accepteren van de algemene voorwaarden ga je akkoord met het automatisch ondertekenen van deze contracten.

Download de app nu gratis!

Heb je snel hulp nodig voor kleine of grote huishoudelijke klusjes? Of wil je hulp verlenen zonder administratieve en financiële lasten? De Beep for Help-app is gemakkelijk te installeren via de App Store en Google Play Store. Vul je gegevens in et voilà: je wordt gematcht met een passende hulpverlener of hulpvrager.

Illustratie van vrouw op een fiets (Blauw) - Beep For Help

Staat het antwoord er niet tussen? Neem contact op!

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem gerust telefonisch of per mail contact met ons op.